HANDELSBETINGELSER ARTLI ApS – VED KØB PÅ WWW.LGOODIE.DK

Leverings- og betalingsinformation

www.lgoodie.dk ejes og drives af ARTLI ApS, CVR-nr. 40360301

Rosavej 28, 2930 Klampenborg

Tlf. 31670091, E-mail: hello@lgoodie.dk

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra www.lgoodie.dk med undtagelse for Kunst hvor gældende salgs- og leveringsbetingelser herfor kommer i efterfølgende afsnit.

 

Betaling af varen ved køb

www.lgoodie.dk  er åben 24 timer i døgnet. Dog med forbehold for der løbende skal udføres opdateringer af siden for at sikre vedligeholdelse.

Salg kan kun ske i Danmark og gælder ikke Grønland, Færøerne og Bornholm.

For at handle på www.lgoodie.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som Artli accepterer. 

Når du har handlet på www.lgoodie.dk, bliver du automatisk og gratis LGOODIE CLUB medlem, hvor du via dit login, kan se detaljer om dine køb og leveringer under "min konto". Her kan du ligeledes se dine adresser, redigere og slette dem hvis ønsket. 

Pengene bliver først trukket fra dit betalingskort, når ordren er behandlet og afsendt af lgoodie.dk, typisk indefor 1-3 hverdage. 

Bemærk! Læs altid din faktura og ordrebekræftelse grundigt igennem og ved opdagelse af fejl eller mangler, kontakt hello@lgoodie.dk hurtigst muligt. 

Du har 14 dages fortrydelsesret og dette skal ske skriftligt til: hello@lgoodie.dk

Du betaler selv for retur fragt, fast gebyr 50 kr.  

Gavekort

Gavekortskoder udstedt af Artli ApS købt på www.lgoodie.dk, har en gyldighed på 12 måneder fra udstedelsesdato. 

Fragt

Der er på alle køb på lgoodie.dk gratis levering til pakkeshop med GLS  på køb over 499 kr. til pakkeshop.

Du betaler selv omkostning for returneringer og ombytninger. 

Du skal gemme den originale emballage, for at sikre beskyttelse af produkter under retur transport. 

Plombering må ikke være brudt.

Ønsker du selv at returnerer dit køb personligt på ARTLI ApS adresse kan det arrangeres efter aftale. Kontakt derfor ARTLI, hurtigst muligt for at høre nærmere om mulighederne herfor: hello@lgoodie.dk

Fragt kan kun ske i Danmark og gælder ikke Grønland, Færøerne og Bornholm.

 Leveringsbetingelser for alle køb på lgoodie.dk 

Levering af varer fra lgoodie.dk, sendes direkte fra Lgoodies lager og anses for sket, når kunden har fået varen leveret foran hoveddør eller i opgang ved valg af DAOhome, eller er afhentet i pakkeshop. Alle bestillinger sendes hurtigst muligt, gerne dag til dag, men senest inden 5 hverdage. Du modtager track and trace nummer, så snart din ordre er afsendt.

Har du spørgsmål til levering er du altid velkommen til at kontakte os på: hello@lgoodie.dk

Reklamation for alle køb på lgoodie.dk.

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Farver på produkter kan fravige en smule i farve i virkeligheden vs det man ser på lgoodie.dk, hvilket ikke vil anses for værende en mangel.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der tages ikke produkter retur eller ombyttes hvis plomberingen eller emballage er brudt. 

Du skal kontakte Artli og leverandøren indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 14 dage efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til:

hello@lgoodie.dk

Vi vender normalt tilbage indenfor 72 timer.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig, så detaljeret som muligt, oplyse, hvad problemet er og vedlægge i din forsendelse eller sende til os på mail.

Ved berettiget reklamation refunderer leverandøren rimelige fragtomkostninger.

Er reklamationen berettiget, refunderer leverandøren naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til leverandøren. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 500 kr. for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig original emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos www.lgoodie.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Artli varetager dialogen mellem dig og vores forhandlere i fortrydelsesagen og sikre dig en tryg og effektiv behandling og varetager kontakten til leverandøren gennem hele forløbet.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen, til: hello@lgoodie.dk, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Herefter vil du modtage instrukser om, hvor varen skal sendes til.

Returnering

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket, i original emballage som ikke må være brudt. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil ARTLI "Lgoodie" modtager den. Gem derfor kvittering for afsendelse samt track and trace nummer.

Returadresse:

ARTLI ApS

ATT: L'Goodie RETUR

Rosavej 28

2930 Klampenborg

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Dette gælder ikke hudpleje, hårpleje og kosmetiske produkter. hvor returnering kun er mulig hvis plombering IKKE er brudt. 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Varens emballage skal være intakt ved returnering. 

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den straks muligt den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, retur hvis du selv på forhånd har betalt fragtomkostning. Artli dækker ikke retur fragt på returneringer vedrørende fortrydelse. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig,  senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din varer retur. Bemærk du selv betaler for retur fragt. 

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, er det et krav, at varen returneres i original emballage.

Lov og værneting

Køb af varer på www.lgoodie.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice via e-mail: hello@lgoodie.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/